نمونه سوالات آزمون پداگوژی مربیگری فنی و حرفه ای Pedagogy

1-

"فراگیر به میل خود در فعالیت های اجتماعی شرکت میکند" نشان دهنده کدام سطح از سطوح حیطه عاطفی است؟

الف: دریافت و توجه کردن

ب: پاسخ دادن

ج: پایدار شدن

د: سازماندهی ارزشها



2-

از جمله مواردی است که در فرآیند بار آوردن مورد استفاده قرار می گیرد:

الف: تحمیل نمودن

ب: تمایل به رشد طبیعی

ج: توجه به استعدادهای ذاتی

د: توجه به احساسات فرد



3-

از چند روش برای ارزشیابی مهارت ها استفاده می شود؟

الف: روش مشاهده تقلید

ب: روش برگزاری امتخان کتبی و عملی

ج: روش مشاهده برگزاری آزمون مهارت

د: روش امتحان شفاهی و آزمون مهارت



4-

نوعی نرم افزار رایانه ای با قابلیت چند رسانه ای (صدا، اسلاید و فیلم) که می توان از آن در برنامه های آموزشی استفاده نمود.

الف: پاورپوینت

ب: فتوشاپ

ج: اوپک

د: اورهد



5-

برای بررسی مهارت های مورد نیاز متصدی شغل، نیازسنجی مورد استفاده در کدام سطح صورت می گیرد؟

الف: مدیران ارشد

ب: سطوح میانی

ج: افراد

د: متصدیان سایر مشاغل



6-

به مجموعه ای از برنامه های آموزشی هم خانواده اطلاق می گردد:

الف: رشته آموزشی

ب: دانش و مهارت

ج: تعلیم و تربیت

د: پرورش



7-

در کدام روش مربی می تواند از قدرت عملکرد و شناخت بدست آمده توسط فراگیران آگاهی یابد؟

الف: روش ایفای نقش

ب: روش پرسش و پاسخ

ج: طوفان فکری

د: روش حل مسئله



8-

محورهای اساسی که طرح درس بر مبنای آنها تنظیم می شود عبارتند از:

الف: هدف های آموزشی، چهارچوب شرایط، محتوای درسی، روش های آموزشی، برنامه درسی

ب: هدف های آموزشی، محتوای درسی، روش های آموزشی، وسایل آموزشی، برنامه درسی

ج: چهارچوب شرایط، هدف های آموزشی، محتوای درسی، برنامه آموزشی، وسایل آموزشی

د: هدف های آموزشی، چهارچوب شرایط، محتوای درسی، برنامه آموزشی، وسایل آموزشی



9-

در فرآیند تعلیم کار چنانچه امکان تمرین واقعی وجود نداشته باشد، فعالیت های موسوم به (شبیه سازی) در کدام یک از مراحل امکان پذیر است؟

الف: تجزیه کار

ب: اجرای کار توسط مربی

ج: ارائه کار توسط فراگیر

د: کنترل و ارزشیابی



10-

اولین مرکز آموزشی که دولت ایران مستقیما عهداه دار منابع مالی آن گردید عبارت است از:

الف: دانشگاه تهران

ب: دانشگاه جندی شاپور

ج: مدرسه دارالفنون

د: هنرستان ایران-آلمان



11-

در این نوع آزمون فراگیر آن چه را که آموخته است در وضعیت مشابه موقعیت های واقعی بازار کار انجام میدهد:

الف: آزمون عملی - نمونه

ب: آزمون عینی

ج: آزمون شفاهی شبیه سازی شده

د: آزمون کتبی نمونه



12-

کدام یک از اهداف آموزشی ذیل مستلزم بکارگیری اندام حرکتی است؟

الف: هدف مهارتی

ب: هدف نگرشی

ج: هدف شناختی

د: هدف دانشی



13-

سومین گام از مرحله (تمرین کار عملی توسط فراگیر) عبارت است از:

الف: تمرین جداگانه بر روی هر یک از عناصر مهم تشکیل دهنده کار.

ب: تمرین ترکیبی بر روی هر یک از عناصر مهم تشکیل دهنده کار.

ج: ساخت محصولات واقعی بر اساس استاندارد موجود.

د: مرور نکات کلیدی و مهم کلیه مراحل اجرای کار.



14-

ماکاپ در کدام گروه از مسائل آموزشی جای می گیرد؟

الف: سمعی

ب: بصری

ج: کاربردی

د: سمعی و بصری



15-

کدام مورد از مزایای سوال های تشریحی نیست؟

الف: آسان بودن تهیه سوالات

ب: صرفه جویی در وقت تهیه

ج: می توان میزان عمق یادگیری یادگیرندگان را سنجید

د: پاسخ گویی به آن آسان است



16-

مدیریت رفتار کلاسی عبارت است از:

الف: برخورداری از اخلاق حرفه ای

ب: تسلط بر تئوری های مدیریت

ج: توانایی ایجاد تفاهم با انواع فراگیران

د: توانایی برقراری نظم و انضباط در کلاس



17-

ارزیابی میزان یادگیری یک مهارت خاص توسط فراگیر، با کدام یک از روشهای ذیل امکان پذیر است؟

الف: برگزاری آزمون کتبی

ب: برگزاری آزمون نگرشی

ج: برگزاری آزمون مهارت

د: برگزاری آزمون تشخیصی



18-

تفاوت بین قابلیت های فردی و توانایی های مورد نیاز برای انجام شغل، مشخص کننده کدام سطح از نیازهای آموزشی است؟

الف: فردی

ب: محلی

ج: منطقه ای

د: سازمانی



19-

در شیوه های فراگیر محور فعالترین عضو کلاس ........ است.

الف: معلم

ب: کارآموز

ج: وسایل آموزشی

د: هر سه مورد



20-

در چه شرایطی استفاده از برنامه های آموزشی ضروری است؟

الف: هنگامی که توقعات کاری ما از افراد مشخص نیست

ب: هنگامی که بین عملکرد واقعی و مورد انتظار فاصله وجود داشته باشد

ج: لوازم و ابزار مناسب در اختیار افراد قرار نگرفته باشد

د: هنگامی که افراد از مهارت های مازاد بر نیاز شغلی برخوردارند



whatsapp